Wraz z warsztatami grupowymi rozpoczęły się indywidualne zajęcia mentoringowe, w czasie których uczestnicy Programu Wsparcia talentON pracują nad przygotowaniem rozwiązania interdyscyplinarnego problemu. Każdy z uczniów, pod opieką swojego mentora, przygotowuje swój pomysł na rozwikłanie wylosowanego tematu. Uczestnicy mają pełną dowolność, jeśli chodzi o formę zaprezentowania opracowanego rozwiązania – może być to np. film, nagranie, plakat, jak również referat. Uczniowie w sposób wnikliwy, obiektywny i całościowy badają interdyscyplinarne zagadnienia. Mentorzy swoim podopiecznym pomagają zrozumieć wylosowany problem, dyskutują z uczniami o spostrzeżeniach na temat problemu, inspirują do poszukiwania informacji, w tym wspierając w przygotowaniu własnych narzędzi do zbierania opinii, pomagają w analizie uzyskanych danych, jak również monitorują postępy uczniów.
Wśród zagadnień, nad którymi pracują uczniowie są takie zagadnienia, jak m.in.: czy odpowiedzialność zbiorowa jest fair? Czy w przyszłości maszyna zastąpi człowieka? Czy sztuka ma jakieś granice? Czy człowiek jest ciągle istotą społeczną? Jak młodzież może radzić sobie z wpływem mediów społecznościach?
Przygotowane przez uczestników Programu Wsparcia rozwiązania zostaną ocenione przez Komisję Oceny. Na podstawie punktów przyznanych przez ekspertów wyłonione zostaną najlepsze prace, których autorzy otrzymają atrakcyjne nagrody.