Model wsparcia dla uczniów uzdolnionych społecznie i humanistycznie przewiduje oddziaływania rozwijające wybrane umiejętności i zdolności niezbędne dla pełnego wykorzystania posiadanego potencjału i kształtowania osiągnięć. W ramach proponowanych zajęć warsztatowych oraz w procesie rozwiazywania interdyscyplinarnych problemów pod okiem mentora uczniowie będą rozwijać różne rodzaje myślenia, a także pozapoznawcze predyktory rozwoju talentu, w tym m.in. kreatywność, motywację, inteligencję emocjonalną, odporność psychiczną i efektywne metody radzenia sobie ze stresem. Program przewiduje także warsztaty dla rodziców i nauczycieli poświęcone specyfice funkcjonowania ucznia zdolnego i problemom, jakie napotyka w związku z posiadanymi predyspozycjami i uzdolnieniami.
O szczegółach dotyczących udziału w Programie poinformujemy w oddzielnych komunikatach.
Model wsparcia będzie dostępny w postaci publikacji naukowej po etapie testowania oraz ewaluacji.